Praktiske oplysninger
Telefonen er åben i hverdagene dag mellem 8.00 og 16.00, enten hos os eller hos anden læge i vores vagtring. Nummeret til vores akuttelefon eller til den læge, som har vagten, oplyses på 36172200.Efter kl. 16 samt i weekenderne og på helligdage henvises til akuttelefonen 1813
Tidsbestilling: Konsultation foregår efter aftale. Tidsbestilling via hjemmesiden gøres under fanebladet Aftalebogen. Tidsbestilling pr telefon mellem kl 9.15 og 12.00,.
Telefonkonsultation med lægen: Lægen kan kontaktes pr. telefon alle dage mellem kl. 8.00 og 8.30. Tidsbestilling samt Receptfornyelse af vanlig medicin, dog ikke sove tabletter eller smertestillende, bedes gjort i sekretærens telefontid og ikke i lægens telefontid.
E-mailkonsultation: Denne funktion er krypteret, så der kan sendes personlige oplysninger sikkert, deriblandt prøvesvar. Du kan anvende nem-id eller en kode som til at logge på E-mailkonsultation (kode fås ved henvendelse i klinikken). Svar gives hurtigst muligt og senest inden for 5 hverdage. E-mailkonsultation kan ikke bruges til akutte henvendelser.
Konsultationen hos lægen: Der sættes tid af til en konsultation, som er beregnet på at løse ét helbredsproblem. Lejlighedsvis vil det være muligt at tage flere problemer op ved samme konsultation, men det kan ikke garanteres. Der kan ikke bestilles længere konsultationer for at løse mange helbredsproblemer ved samme konsultation.
Akut tid hos lægen: Ved akut sygdom tilbydes tid hos første ledige læge så hurtigt som muligt – oftest samme dag. Klinikken kontaktes pr telefon.
Sygebesøg: Sygebesøg i eget hjem aftales individuelt med patienter, som af hensyn til deres førlighed ikke er i stand til at komme til lægen. Hvis muligt vil det dog altid være bedst at komme i konsultationen, da undersøgelsesmuligheder og udstyr i klinikken giver bedre muligheder for præcis undersøgelse og behandling.
Ventetid: Ventetid kan forekomme pga akut sygdom, at patienter tidligere på dagen er kommet for sent til deres tid, eller andet som har medført, at tidsplanen i vores skema er blevet forskubbet.
Vi beder derfor vore patienter om at:
Komme til tiden og helst lidt før og undgå at bestille tider så tæt på uopsættelige aftaler andet steds, at ventetid kan blive et meget stort problem.
Husk hurtigst mulig at afbestille tiden hvis man bliver forhindret så andre kan få glæde af den tid.
Medbring altid sundhedskortet – også ved tid hos sygeplejersken eller ved forespørgsler i skranken.
Hav forståelse og vær tålmodig ved ventetid.Det kan let opstå når man har med syge mennesker at gøre.
Hvis man kommer for sent til sin aftalte tid, vil det ofte være nødvendigt at aftale en ny tid af hensyn til de patienter, som har tid efter. Kontakt da venligst sygeplejersken i skranken.